Prodaja predstavlja mnogo više od samog prodajnog čina, odnosno momenta kupovine proizvoda i usluga. Prodaja počinje mnogo pre toga i ne završava se nakon same kupovine.
Da bi došlo do samog prodajnog čina, potrebno je prvo da kupci i klijenti saznaju za tvoju ponudu, da izgrade odnos poverenja i da nakon toga donesu odluku da kupe. I potom se nastavlja negovanje odnosa sa njima kako bi iznova i iznova donosili odluku o kupovini.
Stoga, da bi saznali za tvoju ponudu, potrebno je da preduzimaš niz akcija. Nemoj se plašiti grešaka i odbijanja, one su sastavni deo prodajnog puta. Bolje je da preduzimaš niz nesavršenih akcija, nego da savršeno odlažeš.
Različiti su razlozi zbog kojih je moguće da ne preduzimaš dovoljno akcije i izbegavaš prodaju. Navešću neke od čestih razloga nedovoljnih dobrih rezultata u prodaji:
U suštini, prodaja predstavlja DAVANJE vrednosti. Kada sa jedne strane imaš kupca koji ima neki problem ili nezadovoljenu potrebu i želju, a sa druge strane imaš proizvod ili uslugu koja mu može pomoći, ti njemu daješ vrednost. Zato na prodaju gledaš pozitivno, ona je šansa da pomogneš ljudima. Tvoji proizvodi i usluge njima vrede i potrebni su im. PRO DAJEŠ kupcu rešenje za njegove potrebe i želje.
Navešću primer proizvoda za skidanje fleka koji sam nedavno kupila putem Instagrama.
Imam dve male devojčice i često puno fleka po odeći koje ne mogu skinuti. Dakle, imala sam problem da neka njihova garderoba više ne može da se nosi upravo zbog tih fleka. Međutim, onda sam naišla na profil koji prodaje sredstvo za skidanje fleka. Kupila ga, testirala i mogu reći da skida sve moguće fleke, magija na delu.
E sada, da oni nisu prodavali to sredstvo ja ga ne bih ni kupila. Dakle, da nisu koristili primere odeće koju su tretirali tim sredstvom, da nisu demonstrirali kako ono radi, da nisu prikazivali utiske drugih zadovoljnih korisnika i njihove preporuke i da nisu imali jasan poziv na akciju gde i kako mogu poručiti to sredstvo, i to ne jednom već često, ja to sredstvo ne bih kupila i još uvek bih imala dečiju garderobu sa flekama.
Prodajom sam dobila vrednost i rešen problem sa flekama. Zapravo, da su prodavci imali odbojnost prema prodaji i da nisu aktivno prodavali, ostala bih skraćena za čistu dečiju garderobu. Razlika između velikih kompanija i malih biznisa jeste u tome što su vlasnice preduzetnice i prodavci. U velikim kompanijama taj zadatak ne obavlja jedna osoba već postoje čitavi marketing i prodajni timovi. U tvom biznisu ti si sam/a taj prodavac.
Tvoj zadatak i obaveza je da predstaviš svoje proizvode i usluge. Ukoliko ti ne predstavljaš i ne prodaješ svoju ponudu, niko drugi to neće činiti. Kada nema prodaje, nema ni biznisa.
Ti prodaješ proizvode ili usluge koje si ti kreirala, u koje duboko veruješ i za koje znaš da će koristiti tvojoj ciljnoj grupi. Stoga bi trebalo da nastojiš da što veći broj ljudi čuje za njih i da donese odluku da iste kupi. Na taj način pomažeš im da reše svoj problem ili zadovolje potrebu i želju, i time svoj život učine boljim i lepšim.
Stoga je tebi kao preduzetnici dužnost i obaveza prema svojoj ciljnoj grupi da prodaješ, jer ne želiš da im uskratiš vrednost. Želiš da im pomogneš da reše problem ili zadovolje potrebu i želju. Upravo zbog toga si i kreirala svoje proizvode i usluge.
Prodaja predstavlja mnogo više od samog prodajnog čina, odnosno momenta kupovine proizvoda i usluga. Prodaja počinje mnogo pre toga i ne završava se nakon same kupovine.
Da bi došlo do samog prodajnog čina, potrebno je prvo da kupci i klijenti saznaju za tvoju ponudu, da izgrade odnos poverenja i da nakon toga donesu odluku da kupe. I potom se nastavlja negovanje odnosa sa njima kako bi iznova i iznova donosili odluku o kupovini.
Stoga, da bi saznali za tvoju ponudu, potrebno je da preduzimaš niz akcija. Nemoj se plašiti grešaka i odbijanja, one su sastavni deo prodajnog puta. Bolje je da preduzimaš niz nesavršenih akcija, nego da savršeno odlažeš.
Različiti su razlozi zbog kojih je moguće da ne preduzimaš dovoljno akcije i izbegavaš prodaju. Navešću neke od čestih razloga nedovoljnih dobrih rezultata u prodaji:
U suštini, prodaja predstavlja DAVANJE vrednosti. Kada sa jedne strane imaš kupca koji ima neki problem ili nezadovoljenu potrebu i želju, a sa druge strane imaš proizvod ili uslugu koja mu može pomoći, ti njemu daješ vrednost. Zato na prodaju gledaš pozitivno, ona je šansa da pomogneš ljudima. Tvoji proizvodi i usluge njima vrede i potrebni su im. PRO DAJEŠ kupcu rešenje za njegove potrebe i želje.
Navešću primer proizvoda za skidanje fleka koji sam nedavno kupila putem Instagrama.
Imam dve male devojčice i često puno fleka po odeći koje ne mogu skinuti. Dakle, imala sam problem da neka njihova garderoba više ne može da se nosi upravo zbog tih fleka. Međutim, onda sam naišla na profil koji prodaje sredstvo za skidanje fleka. Kupila ga, testirala i mogu reći da skida sve moguće fleke, magija na delu.
E sada, da oni nisu prodavali to sredstvo ja ga ne bih ni kupila. Dakle, da nisu koristili primere odeće koju su tretirali tim sredstvom, da nisu demonstrirali kako ono radi, da nisu prikazivali utiske drugih zadovoljnih korisnika i njihove preporuke i da nisu imali jasan poziv na akciju gde i kako mogu poručiti to sredstvo, i to ne jednom već često, ja to sredstvo ne bih kupila i još uvek bih imala dečiju garderobu sa flekama.
Prodajom sam dobila vrednost i rešen problem sa flekama. Zapravo, da su prodavci imali odbojnost prema prodaji i da nisu aktivno prodavali, ostala bih skraćena za čistu dečiju garderobu. Razlika između velikih kompanija i malih biznisa jeste u tome što su vlasnice preduzetnice i prodavci. U velikim kompanijama taj zadatak ne obavlja jedna osoba već postoje čitavi marketing i prodajni timovi. U tvom biznisu ti si sam/a taj prodavac.
Tvoj zadatak i obaveza je da predstaviš svoje proizvode i usluge. Ukoliko ti ne predstavljaš i ne prodaješ svoju ponudu, niko drugi to neće činiti. Kada nema prodaje, nema ni biznisa.
Ti prodaješ proizvode ili usluge koje si ti kreirala, u koje duboko veruješ i za koje znaš da će koristiti tvojoj ciljnoj grupi. Stoga bi trebalo da nastojiš da što veći broj ljudi čuje za njih i da donese odluku da iste kupi. Na taj način pomažeš im da reše svoj problem ili zadovolje potrebu i želju, i time svoj život učine boljim i lepšim.
Stoga je tebi kao preduzetnici dužnost i obaveza prema svojoj ciljnoj grupi da prodaješ, jer ne želiš da im uskratiš vrednost. Želiš da im pomogneš da reše problem ili zadovolje potrebu i želju. Upravo zbog toga si i kreirala svoje proizvode i usluge.